środa, 25 stycznia 2012

Noodle









Kilka dni temu w jednym z hipermarketów zostałam poczęstowana "próbką" dania chińskiego. Postanowiłam przyrządzić takie w domu. Przeszukałam dziesiątki stron z przepisami, ale dopiero podczas zakupów znalazłam taki, który zainteresował mnie najbardziej. Znajdował się na tylnej części opakowania jednego ze składników. Przypadł mi do gustu przede wszystkim dlatego, że jest mało czasochłonny i wszystkie składniki można kupić już w formie "prosto do gara", czyli:

- makaron noodle
- mieszanka warzyw "stir fry"
- sos do dań chińskich.

Makaron makaronem... chociaż było 6 różnych gatunków, wybrałam zwykły bez żadnych przypraw. Wśród mieszanek warzywnych również jest spory wybór, chociaż każda z nich opiera się na różnego rodzaju kiełkach i kapuście pekińskiej. Ja wybrałam mieszankę paprykową (kiełki, kapusta pekińska, czerwona cebula, papryka czerwona, żółta i zielona). Najgorszy był wybór sosu. Jest ich po prostu za dużo... (red chilli, sweet chilli, sweet and sour, teryaki, black bean i wiele, wiele innych). Mój wybór padł na sos sweet chilli z dodatkiem sosu sojowego. Postanowiłam również dodać do dania troszkę mięska...


Wykonanie:

Podsmażamy pokrojone w cienkie paski piersi z kurczaka. Dodajemy mieszankę warzyw i najpierw kilka minut smażymy na średnim ogniu, a następnie dusimy na małym, przez ok. 10 minut. Na koniec dorzucamy makaron i sos i podsmażamy następne 10 minut.

Danie nie jest szczególnie trudne :D chodzi tu przede wszystkim o wybór gatunku każdego ze składników. Wystarczy zmiana któregokolwiek składnika, aby danie zyskało zupełnie nowy smak.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz