niedziela, 12 lutego 2012

Paella z kurczakiem

Oryginalny przepis znalazłam na portal mojegotowanie.pl i oczywiście musiałam go zmodyfikować z prostej przyczyny, moja mama nie lubi owoców morza, ja również nie jestem do nich przekonana….



Składniki:
30 dag ryżu
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
3 szklanki bulionu warzywnego
½ czerwonej papryki
3 pojedyncze filety z kurczaka
1 puszka groszku
15 dag pieczarek
Masło
Olej
Przyprawy
Wykonanie:
1. Pieczarki, cebulę i czosnek posiekać na kostkę i podsmażyć na maśle. Dodać ryż i smażyć, aż lekko zbieleje.

2. Dodać bulion i gotować przez około 30 minut pod przykryciem, na małym ogniu. Danie należy często mieszać, żeby nie przywierało do dna i dodatkowo można dolewać po odrobinie gorącej wody, ponieważ cały bulion wsiąknie w ryż.

3. Kurczaka pokroić na małe kawałki i usmażyć, można dodać do niego przyprawy do kurczaka bądź gyrosa. Po usmażeniu dodać do ryżu.

4. Paprykę pokroić na drobną kostkę i razem z groszkiem dodać do ryżu. Całość gotować jeszcze przez około 10 minut.

5. Dodać przyprawy, ja dodałam sól, pieprz i granulowany czosnek.

Danie jest bardzo smaczne i niesamowicie sycące, więc nie nakładajcie sobie dużych porcji…

5 komentarzy:

  1. mmm... brzmi pysznie !
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ..no nic trzeba zrobić i spróbować bo wyglada ciekawie;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi smakowicie, bo też nie lubię owoców morza. Chociaż paellą bym tego nie nazwała, chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. rico ! te invito a mi blog de cocina://wwwparatodoslosgustos.blogspot.com.ar/

    OdpowiedzUsuń